Afaceri - Economic

ECONOMIE – Mediul de afaceri trebuie sa se focuseze pe increderea consumatorului, in principal prin transparenta

Mediul de afaceri trebuie sa se focuseseze tot mai mult pe increderea consumatorului, in principal prin transparenta, a declarat, luni, Ovidiu Voinea, secretar de stat in cadrul Ministerului Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, la lansarea platformei “Cumpara Informat”.

‘Agregatorul reprezinta un un instrument foarte important pentru economia noastra. Ministerul a fost foarte interesat de acest proiect. Platforma va ajuta foarte mult mediul de afaceri, va crea o disciplina in mediul de afaceri, va creste increderea producatorului si consumatorului in produsele care sunt pe piata, creand in acest fel o siguranta sporita in domeniul de trasabilitate a produsului. Avem incredere ca aceasta platforma va fi utila in viitor, fiind un instrument de lucru pentru consumatorul care utilizeaza tot mai mult telefoanele inteligente pentru cumparaturi’, a spus Voinea.

Asociatia profesionala de standardizare GS1 Romania, in parteneriat cu Guvernul Romaniei — Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, a lansat, luni, agregatorul national de date de incredere despre produse ‘Cumpara Informat’.

‘Platforma este utila atat consumatorului care se poate interesa de un produs pentru a-i afla toate caracteristicile. Produsul este analizat, de asemenea, de producator, care poate introduce in platforma toate datele sale despre produsul pus in piata. Platforma este si un incubator de afaceri pentru start-up-uri care o pot accesa pentru pornirea unor mici afaceri’, a mai spus Ovidiu Voinea.

Catalogul national ‘Cumpara Informat’ este creat prin contributia membrilor GS1 (producatori, distribuitori, importatori, titulari de marca) si se constituie in depozitul de informatie structurata despre produsele oferite pentru vanzarea cu amanuntul catre consumatorii romani, garantata de proprietarul de marca.

Astfel, orice consumator final al produselor va putea accesa gratuit si direct informatia electronica despre atributele produsului, prin intermediul unei aplicatii proprii pentru echipamente digitale mobile (smartphone, tablete etc) ‘Cumpara Informat’ sau prin interfata web (www.cumparainformat.ro).

Orice dezvoltator de aplicatii pentru echipamente digitale mobile va avea asigurat acces la date de incredere prin intermediul unei interfete automate (API) la categoriile de atribute necesare, specifice acelei aplicatii.

In prezent, exista in Romania circa 5.000 de magazine online care conteaza in piata. Valoarea medie a unei cumparaturi platite cu cardul este de 35 euro. Romania are, in prezent, 11,1 milioane de internauti din care circa 25% cumpara produse online, majoritatea fiind din mediul urban.

Sursa: Agerpres