Portal eMaramures.ro - PAGINA START
Cauta in:


16.05.2012 15:04:02
Euro Euro - 4,4463 lei

Dolar Dolar SUA - 3,4987
lei

 Lira - 5,5669 lei

Aur Aur (gr.) - 172,7896 lei


Foto soare si nori
17 mai
cer innorat
Max: 8 / 13º C
Min: 9 / 4º C 
Temperaturi in judet: 
Cerul va fi mai mult acoperit si va ploua in reprize in majoritatea zonelor. Aerul va fi foarte rece comparativ cu celelalte zile, astfel ca maxima termica va fi de 13 grade Celsius in Baia Mare si Seini. In Sighetu Marmatiei, va fi cu un grad mai putin, in Targu Lapus cu doua, in timp ce in Borsa si Cavnic mercurul din termometre va oscila intre 8 si 9 grade Celsius.
Tendinta vremii: Vremea se va imbunatati in Baia Mare spre sfarsitul saptamanii. Cerul va fi partial senin, atat in cursul zilei, cat si noaptea, iar maxima termica va ajunge la 24 de grade.
* La fel se va intampla si in Sighetu Marmatiei. Temperaturile vor creste si aici, cea mai ridicata temperatura fiind sambata de 24 de grade Celsius. 
* Vineri, va fi destul de rece in Borsa, urmand ca sambata maxima termica sa ajunga la 18 grade. 
* Intervale de soare si nori si maxime termice de pana la 18 grade Celsius vor fi sambata in Cavnic. Noaptea, minimele termice vor fi cuprinse intre 4 si 8 grade. 
* Un timp placut si insorit ii asteapta si pe locuitorii din Targu Lapus. Maximele termice se vor incadra intre 17 si 18 grade Celsius. 
* Soare si temperaturi de pana la 24 de grade vor fi in Seini, in zilele urmatoare. In cursul noptii, cea mai scazuta valoare termica va fi de 5 grade.
Vineri, 18 mai:
cer partial senin
Max: 20º C
Min: 1º C
 
Sambata, 19 mai:
cer partial senin
Max: 24º C
Min: 5º C 



Comunitate
ACTUALIZARE - REZULTAT REFERENDUM - OFICIAL – Referendumul antipoluare a esuat, doar 12,67% dintre baimareni s-au prezentat la urne
10:12:00 26 iulie 2010  | autor:  I.O.

Foto referendum antipoluare Baia Mare - rezultate finaleReferendumul antipoluare desfasurat duminica, 25 iulie, in Baia Mare a esuat. Doar 12,67% din cei 124.980 de cetateni cu drept de vot din municipiu s-au prezentat la urne pentru a mentiona daca sunt sau nu sunt de acord cu folosirea tehnologiilor miniere pe baza de cianura si plumb in Baia Mare, au precizat reprezentantii Biroului Electoral de Circumscriptie Baia Mare.

Judecatorul Daniela Waltner, presedintele BEM Baia Mare, a facut public azi, 26 iulie, la ora 13.30, rezultatele referendumului antipoluare desfasurat duminica in muncipiu. Potrivit centralizarii finale, 15.878 de alegatori s-au prezentat la vot, reprezentand 12,67% din numarul total al baimarenilor inscrisi in listele electorale.

La prima intrebare: "Sunteti de acord cu folosirea tehnologiilor miniere cu cianura pe teritoriul administrativ al Municipiului Baia Mare?" au raspuns cu "Da" 576 de oameni, reprezentand 3,62% din alegatorii prezenti la urne, iar cu "Nu", 15.225, 95,88%.

La a doua intrebare: "Sunteti de acord cu folosirea tehnologiilor de extractie a plumbului din deseuri si concentrate miniere pe teritoriul administrativ al Municipiului Baia Mare?" au raspuns cu "Da" 800 dintre baimarenii care au votat duminica, adica 5,03%, iar cu "Nu" au raspuns 15.017 de alegatori, adica 94,5%.

In conditiile date, referendumul nu a fost validat. Motivul consta in prezenta extrem de redusa la urne a baimarenilor. Pentru validarea referendumului antipoluare era necesara prezenta la urne a aproximativ 62.500 de baimareni, adica jumatate plus unu din cetatenii cu drept de vot din municipiu . 

Duminica, 25 iulie, pana la ora 17.00, au votat doar 8.175 de persoane, adica 6,54% dintre alegatorii inscrisi pe listele din cele 77 de sectii de votare, conform BEM.

CITESTE SI:

 
Versiunea pentru tiparire
Trimite stirea pe email
Trimite stirea pe Yahoo! Messenger
Adauga comentariu


1

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 10:41:00 de catre: Danut
Poti sa tragi o concluzie clara si anume ca cei care au fost la referendum sunt oameni activi , care se informeaza si doresc sa se implice in viata sociala , restul barfesc de dimineata pana seara ce rau este in tara noastra pe care o numesc Romania , de parca cineva din lume se refera asa la tara lui , adica pe nume , de parca ar avea doua si ar trebui nominalizata . Cum poti sa nu te implici intr-o problema atat de importanta plus ca nici macar nu te costa un leu sa te deplasezi ca sa votezi ? Rusine sa va fie celor 85% care nu v-ati prezentat dar o sa stiti sa injurati guvernul si pe presedinte cand va fi poluat aerul . Sau o sa ziceti - ASA A VRUT DUMNEZEU - si cu asta ati rezolvat problema , de fapt multi dintre voi rezolvati in acest fel orice problema care apare in viata !!! Dati vina si pe Dumnezeu numai pe voi nu dati vina ! Oricum in cateva luni ma duc dincolo si in cativa ani ma mut din acest municipiu . Nu vreau sa traiesc intr-un mediu in care exista atata delasare , atata lasa asa ca merge si asa !!!

2

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 10:52:16 de catre: ali baba
E infricosator sa stii ca traiesti printre oameni nepasatori. Am avut ocazia sa spunem "NU" poluarii dar am preferat sa fim ignoranti si sa nu mergem la vot. Din pacate aceasta nepasare ne va afecta pe toti.
???

3

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 11:18:38 de catre: Cineva....
De ce va mirati? Au mai fost referendumuri..si clasa politica s-a sters la fund cu ele( sau cu rezultatele lor)....Numai asa pot fi deturnate anumite fonduri, fara ca cineva sa le poata urmari..traseul:)

4

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 11:54:10 de catre: amatorul
Am urmarit pregatirea pentru referendum si am fost foarte degustat. Iata cateva motive la care merita sa reflecteze cei care pot s-o faca: 1. sa lansenzi informatii injumatatie pentru a manipula populatia 2. sa tiparesti sute de kilograme de hartie cu slogan anti-poluare. 3. sa ne plimbam pe strazile baimarene, tapetate cu pliantele antipoluare tiparite de cei care urmaresc ceva dar nu binele populatiei 4. sa declari inamicul public nr 1 cianura, "condimentand" ciorba baimareanului cu metalele grele din pirita 5. sa fugi de o posibila catastrofa cianurata cu "butelia cu pulbere de pirita " in dotare. 6. sa strigi "nu poluare" folosind ca podium iazurile de pirita pline de metale grale Sper ca referendumul sa fie un esec, sper spre binele popolatiei dezinformate si manipulate si pentru ceilalti care constienti au votat nu piritei.

5

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 14:54:48 de catre: cristi
Felicitari tuturor pentru acest fiasco total! Rusine sa va fie! Ati facut o campanie de tot rasul lumii!Banii cheltuiti sunt din bugetul local adica de la locuitorii orasului. Cu acesta suma se puteau face multe pentru orasul nostru. Da, am uitat, pe voi nu va intereseaza asta........... Inca o data rusine sa va fie pentru ca va bateti joc de banii nostri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 15:21:19 de catre: none
sa fim sinceri...daca ei chiar ar fi vrut sa fie oprita poluarea nu mai avea loc niciun referendum...pentru ca puteau zice NU de la inceput! puyteau s anu dea autorizatiile ce le-au dat...au facut un referendum de ochii lumii..ca sa se scoata apoi ca baimarenilor nici macar nu le pasa de ce se intampla...uite ca ne pasa! poate unii erau plecati in concedii, altii la tara altii pe nu stiu unde...in mijlocu verii duminica...v-ati gasit momentul oportun pentru referendum..fireste, ca sa aveti rezultatul pe care il vroiati... daca ar vrea cu adevarat binele populatiei ar zice NU din proprie initiativa..fara niciun referendum...

7

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 15:59:51 de catre: danuta
Esti un tip terbil de limitat daca chiar crezi prostiile debitate. Legat de asa-zisa campanie anti-poluare, sunt de acord cu ce a scris amatorul in postul nr. 4. Eu nu am fost la acest penibil referendum din mai multe motive, nicidecum cum crezi tu, in gandirea ta redusa. 1. Referendumul nu are efecte juridice, chiar daca ar fi fost validat, era nevoie de hotarari ale autoritatilor privind activitatile poluatoare. 2. A fost doar o penibila lupta politica, ce s-a vrut a se suprapune cu alegerile pt primar, pt a-l propulsa pe jenantul de Chereches in fotoliul lui Anghel. Or eu la astfel de jocuri politice refuz sa particip. 3. Poluarea nu poate fi stopata cu acte simbolice cum e un referendum. E nevoie de politici sustinute si coerente in acest sens. 4. Nu poti interzice o activitate economica prin referendum, atata vreme cat acea activitate economica respecta toate prevederile legale. Ei au vrut ca pornind de la referendum sa interzica functionarea Romaltyn si astfel sa nu aiba nici o raspundere in procesul pe care urma sa il declanseze firma. 5. Daca era asa simplu, nu era nevoie de nici un referendum, puteau vota in Consiliul local ce vroiau ei. Dar nu e asa simplu. Si astfel nu se cheltuiau atatia bani din bugetul public pentru mascarada asta. 6. Toti baimarenii isi doresc sa traiasca intr-un oras nepoluat. Inclusiv eu. Astfe ca e penibil sa pui intrebari stupide, la care se stie raspunsul. Doar ca nu poti pacali lumea ca doar acum si doar Romaltyn ar polua. 7. Haldele de steril exista si ele nu pot fi curatate cu vorbe. 8. Nu sunt de acord cu interzicerea activitatii Romaltyn, asa cum nu sunt de acord cu interzicerea exploatarii de la Rosia Montana. Mineritul pe baza de cianuri nu e interzis in UE si e nevoie doar de respectarea legislatiei si normativelor pentru exploatare, nu de interzicere. Asta nu pt ca am interese la fima aceea, daca aveam ma duceam si votam Da. 9. A mai fost un referendum cu parlamentul unicameral si a avut efecte zero. In concluzie, desfid pe toti cei care isi permit sa catalogheze in toate felurile absenteistii la referendum, inclusiv mari jurnalisti locali. Dreptul de a critica reprezentantii din CL si nu numai il are oricine, asta din simplul motiv ca ei sunt pusi acolo pt a servi interesul public. Cand nu o fac, pot fi criticati si de cei ce nu au mers la vot si astfel au lasat pe altii implicit sa aleaga. Repet, neexercitarea votului nu anuleaza dreptul de control/critica a actrivitatii alesilor. E o prostie cat casa sa spui asta, e ceea de indeobste spun politicienii pt a-si justifica impotenta/incompetenta/furtul, fara a vedea ca absenteismul e de fapt o palma data direct lor. La fel si cu acest penibil de referendum. Am lipsiti in mod constient, voit si asumat, astfel ca am dreptul sa critic pe orice ales pentru orice decizie contrara intersului local sau legii. La fel si cu firmele care nhu respecta legea si astfel polueaza. Niste oameni inteligenti ar fi prevazut esecul acesta. Nu a fost cazul cu politicienii din CL si ziaristii exaltati.

8

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 16:05:27 de catre: Anonim
DA se vede foarte clar ca traim intr-o localitate de indiferenti si materialisti........ daca dadea bere si mici era ruperea usilor da betivii si milogii nu au venit la votare daca nu le-a oferit de baut sau alte bunuri Rusine Baimareni . Meritam sa umblam cu masca pe figura ca elefantii indiferenti si inconstienti........... pacat.....

9

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 16:28:54 de catre: Danut
Adica politicienii sunt de vina ca dumneata ai stat in casa ? Altii pot sa polueze cat doresc din cauza ca eu nu ies din casa sa votez ca le fac in ciuda lor ! Le dau palme in acest fel ! Am scris in comentariul meu SUNT APROXIMATIV 15% din oameni activi , adica cei care au iesit sa zica DA sau NU , restul sunt niste oameni care barfesc de dimineata pana seara si care dau vina pe unul si pe altul ca nu au bani , ca nu au aer curat , ca nu au pe piata alimente de calitate , ca nu au drumuri si asa mai departe . Exista oameni de actiune si oameni care dau INTOTDEUNA vina pe altii pentru a-si justifica propriile esecuri ... Problema este foarte simpla : ai fost sau nu la referendum ? iti pasa sau nu de aerul pe care-l respiram ? DA SAU NU !!!

10

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 16:35:21 de catre: Danut
Eu , ca si cetatean nu sunt vinovat ca autoritatile au autorizat pana la un punct aceasta firma si ca s-a ajuns la referendum . Mi-am facut datorita de cetatean , de ce sa nu influentez ce pot influenta si de ce sa-mi storc creierii cu CEEA CE NU POT INFLUENTA ? Adica daca nu imi bat capul cu lucrurile pe care nu le pot influenta sunt LIMITAT si daca sunt decis in ceea ce pot sa influentez si actionez sunt LIMITAT !!! Nu stiu cine este teribil de limitat ... Viceversa ... cam cum merg multe lucruri la noi din cauza unor oameni destepti ...

11

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 17:27:48 de catre: danuta
domle tu tot nu pricepi nimic. nu-i de vina nimeni ca am stat in casa, daca asa am vrut. am si argumentat de ce. asa ca nu vad de ce sari ca cocosul fara sa pricepi nimic. tu ai iesit la vot convins ca astfel vei stopa poluarea, sau ca votul asta va avea vreo relevanta. esti si naiv pe deasupra. daca ei te vor chema la vot pentru a declara baia mare capitala tarii tu ai fi instare sa crezi ca vei deveni buricul pamantului votand. asa ca repet, nu ai dreptul sa critici pe cei care nu au fost la votul asta inutil. si stai realx, nu poti influenta nimic prin referendum. citeste legea si vei vedea de ce. tu esti din aia care se lauda cu cate abtibilde au pe spatele cartii de identitate. sa fii sanatos si chiar nu are rost sa-ti storci creierii, s-ar putea sa fie in zadar oricum :) de oameni ca tine ce se lasa usor pacaliti si mintiti au nevoie alesii parsivi. au tocat 300 de mil de lei degeaba!!! ca sa ai tu satisfactia ca esti printre cei 15% activi, istetule. activ e cel care munceste si aduce un beneficiu comunitatii prin plata taxelor, nu cel care merge la vot ca la biserica, asa, sa fie primit. asa ca nu o da intruna cu activii si pasivii, s-ar putea sa fii surprins si sa vezi ca cei care au lipsit la votul asta inutil sunt mai activi decat tine. si mai destepti, desigur. dar nu-i concurs de inteligenta aici, ci doar o dezbatere in care tu bati campii.

12

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 17:46:53 de catre: bmaria
de acord in toate cu danut. ptr alesii nostrii ar trebui sa-le dea de gindit.s-ar putea ca la urmatoarele alegeri prezenta la vot sa fie si mai mica.

13

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 17:47:36 de catre: dudu
am ajuns sa organizam referendum cu privire la raspunsul la intrebarea: vreti sa mancati rahat in continuare sau nu? e chiar de rasu curcilor ce se intampla la noi! statu nu te apara cu nimic! poate sa vina orice firma straina sa te polueze la tine in oras fara nicio problema...ba mai te si intreaba statu: ba silicozatule care esti mai vrei poluare ori ti-a ajuns?! e super tragic! bunica mea doar ieri a aflat de la o vecina ca e referendum.nu are bani de ziare si cablu tv si pliante nu a primit in posta.bine ca la alegeri si de sarbatori se ingramadeau politicienii sa ne ureze "La multi ani"-faza tragi-comica!

14

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 17:48:58 de catre: Danut
Pai eu ce am spus in primul comentariu ? CA CEI CARE NU AU VENIT LA VOT STAU SI BARFESC DE DIMINEATA PANA SEARA CINE ESTE DE VINA PENTRU AERUL POLUAT , PENTRU LIPSA DE BANI , ETC SI EI NU FAC NIMIC !!! Nu va costa nimic sa veniti sa votati , dar voi sunteti mai destepti decat noi astia care se implica . Daca o dati asa cu NIHILISMUL asta nu are rost sa mai facem miscare si sa prevenim o groaza de boli ca oricum murim !!! Bai fratilor , o dat NIHILISMUL in voi si voi nu puteti realiza acest lucru deoarece aveti o mentalitate tipica . Intr-o tara civilizata oamenii ar fi iesit in proportie de peste 90% pentru asa o problema . Dar noi nu ... noi avem parte de toate relele pentru ca suntem NIHILISTI si radem din start orice idee cu tot felul de SCUZE IMAGINARE . Nu aveti decat sa barfiti in continuare de dimineata pana seara ca X sau Y din consiliul local sau X sau Y de la guvern face cartile ca la asta va pricepeti de minune . Chiar daca , prin absurd aceasta compania ar fi primit acordul dupa un vot negativ din partea populatiei macar eram impacati ca am incercat si aveam o hartie la mana !!! Ceea ce conteaza enorm din punct de vedere juridic daca va priceti atat de bine si la acest domeniu . In democratie votul este singurulul instrument al populatiei ... Daca ma duc sa votez ma las pacalit ... Pai ... Ce mai este de zis ? NIHILISM CURAT !!!

15

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 17:53:37 de catre: Danut
Sa fii cetatean nu inseamna numai sa platesti taxe si impozite . O sa vedeti cat o sa ne coste pe termen lung poluarea ! Da eu sunt destept , stau in casa si nu ma las manipulat ! Stati dracului in casa si asteptati sa muriti !

16

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 17:57:07 de catre: Isoscel
Danut, punctul de vedere al Romaltyn-ului te-a interesat vreodata? A fost aici pe emm. Cauta, citeste si abia apoi poti considera ca ai toate elementele ca sa iti dai cu parerea. De ce crezi ca i-a apucat pe toti grija fata de sanatatea ta, dintr-o data? Daca ii interesa sanatatea noastra, luau pina acum masuri pentru ecologizarea iazului de la Flotatia Centrala, nu asteptau sa se certe cu Romaltyn-ul. Nu oprea nimeni onor primaria si onor politicienii locali sa lupte pentru depoluarea orasului. Abia de cind Romaltyn incearca sa reia activitatea, ii apuca pe toti grija fata de cetateni. Mai degraba cred ca e vorba de interese obscure-probabil imobiliare, ca e "specialitatea" primariei- si politicienii locali au gasit de cuviinta sa "arunce" cetatenii la mijloc, cu votul asta. Nu te considera informat doar de-aia ca ai citit niste fluturasi colorati pe strada. Atita vreme cit nu cunosti toate punctele de vedere ale celor implicati, nu esti informat. Oricum, nu e frumos sa te dai "cel mai destept", cind un procent atit de mare de oameni nu ne-am prezentat la vot. Ai putea admite ca avem si noi motivele noastre, nu?

17

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 17:58:39 de catre: h
Tu stai acasa si fa copii (...)(moderat) ca voi aparati poluarea, nu va intereseaza sanatatea copiilor vostrii, important e sa aveti voi bani sa traiti de pe o zi pe alta, ca si angajatii de la Romplumb. Oare nu esti si tu de pe la primarie si ai tu ceva interese...ii fi ceva pui de Rodica Brad.....voi duceti orasul in jos, cu interesele voastre ascunse.

18

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 18:02:21 de catre: Danut
Mai fratilor , voi cum ati trecut prin scoala ? Nu stiti ca a vota este un drept castigat cu mari sacrificii ? Daca se intimpla sa votezi si sa nu se intimple nimic inseamna ca nu mai ies la vot ? Fratilor , tara plina de NIHILISTI care nu stiu de dimineata pana seara sa injure guvernul si politicienii locali dar le este lene sa-si exprime votul , ca cica este degaba ! Cum mi-am manifestat indignarea fata de aceasta problema cum gata au si aparut altii sa ma faca limitat . Afla ca anul acesta am platit catre stat prin taxe si impozite peste 10.000 de lei , daca tot a venit vorba de taxe si impozite . Bani , care in loc sa mearga pentru ceea ce trebuie vor merge in spitale sa vindece nihilisti ca tine carora le este lene sa iasa la vot ca-s prea destepti si vad prea departe .

19

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 18:39:15 de catre: Danut
Stiati ca ... durata de viata a populatiei nu depinde de calitatea serviciilor medicale ci de calitatea alimentatiei , a apei si a aerului ??? Putem investi in mega aparatura medicala daca avem aer poluat si sol poluat . Am citit si parerea lor si am tras concluzia ca oricat ar fi de perfizi unii politicieni traiesc si ei totusi in acest oras unde au prieteni si chiar familii intemeiate , deci ... Eu nu doresc sa ma cert cu nimeni , dar daca am dat in NIHILISMUL asta nici nu ma mir ca ne merge atat de prost din toate punctele de vedere . Conducerea firmei aleia nu locuieste in oras pe cand cei de la conducerea locala locuiesc in oras , in marea lor majoritate . Deci , pe cale de consecinta cine avea interes mai mare ? Firma investeste , isi ia profitul si noi ne luam poluarea ! PACAT CA NE DAM ASA USOR ANI BUNI DE VIATA PENTRU CATEVA LOCURI DE MUNCA . Pardon , va dati ca eu unul ma duc si va las sa barfiti de dimineata pana seara cine este de vina pentru starea actuala . Imi pare rau sincer pentru cei care au mers la vot . Acum v-ati convins si voi cam in ce stare se afla marea majoritate .

20

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 18:41:18 de catre: Danut
Mai oameni buni , va meritati orasul , judetul si tara !

21

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 19:12:09 de catre: danuta
nu te mai ambala asa tare si raspunde sincer la 2 intrebari: puteau vota in CL si fara referendum? s-au tocat 30.000 lei degeaba? daca mintiuca ta si minima onestitate te vor duce la raspunsul DA pt aceste intrebari, inseamna ca recunosti ca te-ai activat degeaba duminica. daca nu, atunci fii demagog in continuare. a, si habar nu ai ce e nihilismul. vorbesti sa te afli in treaba. nihilismul nu are nimic a face cu refuzul asumat de a participa la un scrutin inutil si demagocic. lasa aerele de moralist si ironiile cu spitalul, banii tai merg exact unde ai vrut, pe pliante colorate. inca 2 ca tine si ati sponsorizat singuri referendumul. referendum care nu a fost impotriva poluarii, ci impotriva unor activitati economice. eu sunt impotriva poluarii, dar nu impotriva interzicerii unei activitati economice legale. cand aurul polua, nu a initiat nimeni referendum. cand se preconizeaza dezvoltarea unui proiect, cu masuri ample antipoluare, apare ideea politica. subtire, nu tine. last comment for you, ca devii obositor. pa.

22

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 19:57:59 de catre: gabhry_el
vezi că te aşteaptă Vlaşin cu un premiu

23

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 20:48:58 de catre: adrian
sa le fie rusine celor care nu au mers la vot, se pare ca nu le prea pasa de sanatatea lor si a copiilor. dar sa aud ca va plangeti ca nu mai puteti de poluare... ba sa dea cancerul in voi

24

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 21:41:39 de catre: Kramer
Danuta, cred ca esti printre putinele care-si pot argumenta absenta si se si obosesc sa o faca. In rest, Danut, cred ca ai dreptate, absenteismul total nu se datoreaza decat: delasarii totale, miserupismului, lipsei de respect si de preocupare fata de mediu, fata de comunitate, fata de propriile familii si sanatatea propriilor copii/nepoti - asta au demonstrat in aceasta duminica baimarenii, cand aveau ocazia sa-si faca auzita vocea. Chiar daca ea nu va fi bagata in seama - atat poti sa faci, de ce sa nu o faci?? RUSINE!

25

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 22:19:55 de catre: amatorul
Am urmarit pregatirea pentru referendum si am fost foarte degustat. Iata cateva motive la care merita sa reflecteze cei care pot s-o faca: 1. sa lansenzi informatii injumatatie pentru a manipula populatia 2. sa tiparesti sute de kilograme de hartie cu slogan anti-poluare. 3. sa ne plimbam pe strazile baimarene, tapetate cu pliantele antipoluare tiparite de cei care urmaresc ceva dar nu binele populatiei 4. sa declari inamicul public nr 1 cianura, "condimentand" ciorba baimareanului cu metalele grele din pirita 5. sa fugi de o posibila catastrofa cianurata cu "butelia cu pulbere de pirita " in dotare. 6. sa strigi "nu poluare" folosind ca podium iazurile de pirita pline de metale grale Sper ca referendumul sa fie un esec, sper spre binele popolatiei dezinformate si manipulate si pentru ceilalti care constienti au votat nu piritei.

26

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 22:24:53 de catre: iulian n.
Din ce în ce mai mulţi- Din ce în ce mai proşti. Suntem pierduţi.

27

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 22:30:13 de catre: stelian
Este INCREDIBIL ca prezenta baimarenilor la acest referendum sa fie atit de redusa, este INCREDIBIL ca locuitorii unui oras sa manifeste atita indolenta si nepasare pentru viitorul lor si al copiilor lor. Spun asta lasind la o parte pozitionarea noastra a fiecaruia fata de folosirea cianurilor (eu fiind un adept al intezicerii cianurarii in prelucrarea minereului) . INDOLENTA si NEPASAREA baimarenilor este la fel de grava in ambele cazuri,pro sau contra. In aceste conditii convingerea mea,care nu mai poate fi schimbata, este ca poporul asta isi merita pe deplin soarta ,isi merita pe deplin fiecare lovitura pe care cu generozitate le-o aplica politicienii , NIMIC NU ESTE IN PLUS SI NEMERITAT. Meritat este si tratamentul la care sunt supusi bugetarii (incluzind de aceasta data si invatamintul si sanatatea) meritat este si tratamentul la care sunt supuse mamele si copii (indemnizatii si alocatii) meritata este si cresterea tva meritate sunt toate cele ce vor urma sa se abata asupra noastra a tuturor si asta pentru simplul motiv ca in comoditatea si indolenta noastra refuzam sa ne facem cunoscut punctul de vedere si in cazuri ,ca acesta ,de viata si de moarte si mai mult in care acest punct de vedere ne este cerut . Ceea ce uitam noi cu totii este ca drepturile ,noastre in totalitatea lor , nu au fost aduse pe tava celor ce le asteptau acasa in fotoliu , ci ele au sunt rezultatul cererilor uneori imperative si violente ale unor grupuri de cetateni ,niciodata si mai ales nicaieri in lume nu s-a acordat cuiva vreun drept fara lupta pasnica sau violenta. Asa ca tinind cont de situatie nu-mi ramine decit sa va doresc dragi concitadini SOMN USOR !!! pe ideea atit puteti atit faceti ,iar eu incep sa ma razgindesc si sa cred cu tarie ca cei ce spun ca pentru multi dintre noi (cei care avem mai mult de un neuron in functiune) singura solutie reala este EMIGRAREA ,au MARE DREPTATE. P.S. ..am o "surpriza pentru cei care cred ca faptul ca sunt scirbiti de clasa politica ii legitimeaza in a nu vota : Domnilor cu dvs politicienii si-au atins scopul ,acesta era scopul sa fie cit mai putini votanti fie la vreun referendum fie la alegeri de orice fel si asta din doua motive: 1). e mai greu sa manevrezi buletine de vot daca ele sunt stampilate de votanti in procent mare decit daca la vot se prezinta 15-20%. 2). camarila fiecarui partid se va prezenta la vot ,ei nu sunt si nu vor fi niciodata scirbiti ,ei trebuie sa-si atinga tinta unica de altfel ,BANUL PUBLIC. Ori tu cetatean scirbit si totodata batut in cap le favorizezi atingerea tintei prin absenta ta de la vot . Mai mult decit atit de aceasta data nici macar nu era vorba de politica ci de sanatatea noastra si a copiilor nostrii ,dar dupa cum vad in multe postari asta este mult prea greu de inteles pentru multi ,saraci cu "duhul" .

28

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 22:52:40 de catre: andreea
nu va mai certati prin comentarii...e inutil....oricum totul iese asa cum vor ei...indiferent de prezenta la vot...indiferent de rezultatul referendumului...am vrut democratie...am vrut drept la opinie..le avem..si ce folos? pana la urma or sa dea unda verde lucrarilor....pana la urma cu totiii o sa ne ducem pe apa sambetei...poluata si aia cu cianura....

29

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 22:56:36 de catre: stelian
O sa va dau un exemplu de ce acest referendum era necesar sa aiba o mai mare reprezentativitate. D-lor ,asa cum este situatia la acest moment cu acest referendum ea nu face decit sa creasca cuantumul "sponsorizarii" pe care o vor solicita membrii Consiliului Local pentru a acorda avizele si autorizatia de functionare. INTERESANTE sunt posibilitatile ce se deschideau ORICARUI cetatean in caz ca acest referendum ar fi avut o reprezentativitate mai mare 60-70 % participare la vot, voi explica si de ce sunt convins de acest fapt . TOATE AUTORIZATIILE SI AVIZELE acordate de Consiliul local ,pentru functionarea acestei porcarii, puteau fi atacate in instanta (Contencios Administrativ). Pot fi atacate si asa nu-i vorba ,dar reprezentativitatea crescuta de care vorbeam ,dadea LEGITIMITATE oricarui judecator sa ANULEZE aceste avize, sa nu uitam ca si judecatorii traiesc si ei si copii lor in Baia Mare. Acesta era marele cistig pe care il puteam avea noi ca cetateni ai urbei ,cistig care credeti-ma era o mare presiune pe Consiliul Local care cu greu ar fi dat avizele mai ales dupa ce au patit (Consiliul Local) cu doctorul Tataru. Acest fapt nu l-ati inteles dumneavoastra dragi concitadini care ati preferat sa stati acasa in fotoliu .Atit v-a ajutat singurul neuron pe care il mai aveti in functiune ,din pacate el fiind ocupat sa va spuna doar cind sa bagati la mat si cind sa va goliti matul . Ma intreb daca cianura asta vi-l omoara si pe ala (neuronu) ce dracu faceti mai ales daca va prinde cu matul plin si nu mai primiti semnalul de golire ? In aceste condirii reafirm : DREPTUL LA VOT NU TREBUIE ACORDAT IDIOTILOR, ANALFABETILOR si SEMIANALFABETILOR, REDUSILOR MINTAL etc ,oricum ei nu sunt in stare sa-l foloseasca ba mai mult il considera inutil ,deci nu ar fi pagubiti cu nimic. Incei cu gindul : frumoasa tara ,pacat ca-i locuita.

30

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 23:21:43 de catre: Vocea ratiunii
Fabulos! Nici pana acum nu-mi suspectam concetatenii de prea multa inteligenta, fapt de-altfel demonstrat si de prezenta la referendum. Dar cand citesc aici tot felul de argumentatii fracturate logic ale unor "ganditori" gen danuta sau isoscel ajung instantaneu la concluzia ca metalele grele din atmosfera au afectat iremediabil functionarea neuronala a postacilor de mai sus. In mintea lor se pare ca mai bine ne folosim de cianuri ca sa luptam impotriva poluarii (?!?!?) decat s-o interzicem cu totu'. Plus, alt destept vine cu ideea ca neprezentarea la vot ar fi de fapt o chestie voluntara asumata si nu doar un dezinteres cras provocat de lipsa unei campanii decente. (Parca placa asta o avea si vadim prin 2003 la referendumu' de modificare a constitutiei). Pana la urma, ceea ce conteaza e faptul ca majoritatea covarsitoare (95 la suta) s-a pronuntat impotriva poluarii cu cianura si metale grele. Atentie! N-a avut nimeni treaba cu o societate sau alta ci strict cu principiul in sine. Daca alti reusiti de teapa goarnelor corporatiste care mai posteaza pe-aici nu pot pricepe, nu-i o problema. Pentru ca din cele 16 mii de votanti sigur se vor gasi cel putin cateva zeci care vor avea curajul si capacitatea de a face ceva concret contra unor corporatii meschine dornice de profit pe spatele unor "nihilisti" incuiati la minte sau poate doar direct interesati ($). Formele de actiune sunt destule, pornind de la simple marsuri si demonstatii de protest si mergand pana la sabotarea instalatiilor, intereselor si persoanelor care se fac direct vinovate de poluarea unui municipiu intreg si a zonei metropolitane a acestuia. Chiar as fi curios ce reactie-ar avea isoscel sau danuta dac-ar fi pusi in fata situatiei de a avea in familie o persoana imbolnavita direct de sus-numitii poluatori. Oare nihilismul si filosofia ieftina pe care le arunca-n aer acum i-ar ajuta cu ceva? Raspundeti-va singuri

31

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 23:27:02 de catre: detectiv
Hai nu face pe pluralul, tovarase Danut, ziceai ca nu mai comentezi dar nu te-ai abtinut si te dai stelian. Este prea evident ca sunteti doi in unu, acelasi limbaj, aceleasi cuvinte scrise cu caps, aceeasi gresita folosire a spatiului inainte de virgula si punct. Rau te-ai mai strofocat, iar la cum vorbesti despre proces, judecatori si avize se vede treaba ca esti ciracul cuiva din primarie. Atata vorbarie pentru nimic. Si chiar, ia zi, ca tot ai fost intrebat: s-a risipit banul public sau nu?

32

Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 23:36:50 de catre: tanase
ba tarane, nu ti-e rusine sa jignesti 87% din cei cu drept de vot in orasul asta? am vazut mergand la vot tigani, babe care nu stiau pe ce si de ce pun stampila dar merg ca doar e vot. astia sunt despteptii tai, iar cei care nu au vrut sa participe la balci sunt jigniti de tine cu bancuri cu mate umplute si golite. asa te dai de ceasul mortii de parca referendumul asta facea din baia mare elvetia. esti doar un demagog ce nu vede decat ce vrea el. ei bine, 87% din baimareni nu sunt de acord cu tine. poate chiar e mai bine sa emigrezi, ca nu te incadrezi in trendul urbei.

33

Publicat la: 27 iulie 2010 ora: 00:09:16 de catre: gabhry_el
1. legitimitate are şi Consiliul Local, doar l-a ales băimărenii. oricum, judecătorii judecă ţinând cont de lege, nu de legitimitate 2. de ce presiune mai era nevoie din partea băimărenilor pe Consiliul Local? mai trebuiau convinşi? era nevoie de un referendum pentru asta? parcă ei erau cei mai înverşunaţi împotriva poluării... 3. cum ai şi recunoscut, se putea şi fără referendum. Însă consilierii locali n-au vrut şi nu vor să-şi asume responsabilitatea de a spune DA sau NU (poate pentru că au spus deja DA, dând autorizaţiile de până acum, şi nu mai pot spune NU, din punct de vedere legal). Au pasat-o, cu ipocrizie, post factum, băimărenilor ştiind foarte bine că şansele de validare dacă nu erau minime erau oricum reduse.

34

Publicat la: 27 iulie 2010 ora: 01:23:22 de catre: Kramer
Danuta, cred ca esti printre putinele care-si pot argumenta absenta si se si obosesc sa o faca. In rest, Danut, cred ca ai dreptate, absenteismul total nu se datoreaza decat: delasarii totale, miserupismului, lipsei de respect si de preocupare fata de mediu, fata de comunitate, fata de propriile familii si sanatatea propriilor copii/nepoti - asta au demonstrat in aceasta duminica baimarenii, cand aveau ocazia sa-si faca auzita vocea. Chiar daca ea nu va fi bagata in seama - atat poti sa faci, de ce sa nu o faci?? RUSINE!

35

Publicat la: 27 iulie 2010 ora: 06:41:56 de catre: amatorul
Citesc cu stupoare cum va "pasa" unul de altul, adica, imi pierd timpul citind cum va improscati cuvinte cu atata lejeritate. Domnilor, inca nu v-ati dat seama ca sunteti doar niste marionete (mai ales cei pro referendum) in mainile celor cu interese. Vreau sa-mi cer scuze in fata populatiei din Baia Mare, i-am judecat gresit, am crezut ca se vor buluci la sectiile de votare, dar mi-am dat seama ca au mers doar cei care nu stiu ce inseamna pirita, cei care sunt manipulati politic si multi din cei care au tanjit dupa vacantele in Grecia a la dl. Vlasin. Oameni buni (si sper ca sanatosi), voi va temeti ca cianura este o posibila amenintare si ca 1 din 10 oameni ar putea fi afectati de cianura, bine faceti, dar uitati faptul ca ceilalti 9 din 10 sunt deja afectati si vor mai fi suferi din cauza piritei, daca nu scapam de ea. Cat priveste prezenta la vot, consider ca multi din cei care nu s-au prezentat(ca si mine) au considerat aceasta ca un vot anti intereselor politice. Stiti, se poate spune NU POLUARE in multe feluri, dar modul de lucru din preambulul referendumului m-a pornit impotriva acestuia. Am fost martorul ocular a unei scene reprezentative, a acestui teatru stradal ieftin. "Un biped s-a apropiat de autoturismul pe care urma sa-l conduca, a luat pliantul "SPUNE NU POLUARII", de la stergator si l-a aruncat pe asfalt. M-a durut paradoxul creat si l-am invitat sa-l ridice si sa foloseasca civilizat un cos de gunoi, m-a ignorat, a urcat in autoturismul lui de lux si a plecat". Cu parere de rau o spun, suntem ca cei de pe Horea 46 cand vine masina Drusalului sa salubrizeze zona, dam cu sticle dupa cei care ne curara guniul cu reala amenintare pentru sanatatea noastra si a copiilor nostri. Nu am vrut sa ofensez pe nimeni, nu am nici un interes, sunt doar unul dintre dumneavoastra care spune NU POLUARII, aplecandu-ma si strangand gunoiul de pe asfalt, lasat de multi dintre cei pro referendum. Si inca ceva, daca pirita nu pleaca, va veti aminti de mine, mai ales atunci cand bate vandul dinspre S-E cand veti simti acel gust ciudat.

36

Publicat la: 27 iulie 2010 ora: 09:03:58 de catre: george p.
BAIMARENII AU VAZUT CE SE DORESTE CU ACEST REFERENDUM.AU VAZUT SI PE PSEUDO-ZIARISTUL (...)(moderat) CUM FACEA CAMPANIE PE FATA LA CHERECHES. BAIMARENII STIU SI CE INTERESE IL MANA IN LUPTA PE TAGARLAS,PE VLASIN. DOAMNE CE SE ASEAMANA CHERECHES,VLASIN,TAGARLAS;TINERI TOTI,ACELASI TIP DE CARACTER ETC. BAIMARENII MAI STIU SI DE INTERESELE LUI MATEI MITICA CARE E FOARTE SUPARAT CA A PIERDUT LICITATIA SA VANDA TEAVA ROMALTYNULUI(de acolo a inceput jocul perfid), ACELASI MITICA ASOCIAT (...) LA CBN. DE ALTFEL LA RAMIRA FUNCTIONEAZA ACEASTA TELEVIZIUNE! SI MAI STIU MULTE ALTELE BAIMARENII ASA CA NU-I FACETI PROSTI !!! NU NE-AU PUTUT PROSTI ACEA PARTEA NEAGRA A PRESEI SI O MANA DE ASA ZISI POLITICIENI "ONORABILI" CARE SUNT POLITIC TERMINATI.

37

Publicat la: 27 iulie 2010 ora: 11:41:57 de catre: stelian
Imi pare tare rau ca consideri jignire o simpla constatare ,poate intradevar nu ma incadrez in trend-ul urbei asa cum spui si asta pentru simplul motiv ca ma dezlipesc mai usor de televizor si telecomanda decit cei 87% dintre concitadinii mei ,pe care incontinuare ii numesc IDIOTI ,asta e parerea mea si voi nu faceti decit sa o confirmati prin postarile voastre. Pina la urma nu are importanta daca acest referendum a fost facut cu scopul de a ne "manevra" ,in puterea noastra statea sa facem ca acesta "manevra" sa esueze. Singurul fel in care se putea face asta era sa mergeti la vot. Asta nu ati inteles voi dragi "nemanevrabili" si cred ca nu veti intelege niciodata oricite explicatii vi se vor da, nu veti intelege pentru ca doar atit va duce capul. Pacat!!!! Este adevarat la toate "votarile" de pina acum au fost si tigani si babe asa cum spui Tanase. E foarte adevarat ca multi dintre ei nu stiau ce voteaza, e foarte adevarat ca multi au votat pentru ca au primit zahar ,ulei, galeti si alte rahaturi. Nedumerirea mea este : cum de IDEALISTUL din tine a acceptat sa fie condus sau supus deciziilor luate de acesti nestiutori ignoranti? Asta ai facut de fapt prin absenta ta ,i-ai lasat pe cei care zici ca nu stiu pe ce lume traiesc , sa decida in locul tau care esti un "nemanevrabil". Bravo ,tine-o tot asa ,asta e viitorul. Nu-i inteleg pe idiotii astia de nemti, americani, francezi, italieni ,etc care se duc in numar mare la vot,sa nu fi descoperit ei pina acum filozofia asta a voastra? N-ati vrea sa va duceti voi vreo 50 de ani pe la ei sa o "implementati"? Draga Tanase nu-mi neg locul natal ,intradevar am copilarit la tara ,acolo am facut si clasele primare ,acelea in care am invatat ca Baia Mare si Elvetia se scriu cu majuscule , tot acolo am invata ca pronumele "ba" se foloseste la crisma dupa un numar apreciat de pahare . Tinind cont de acestea poate nu ar fi rau sa te muti la tara vreo 7 ani ,nu de alta dar poate mai ai ceva sanse sa recuperezi cei 7 ani de acasa peste care ai sarit . p.s. Pentru cei cu teoria conspiratiei in singe vreau sa fac o precizare : NU sunt Danut nici nu il cunosc desi recunosc ca mi-ar place sa-i fiu amic.

38

Publicat la: 27 iulie 2010 ora: 12:05:22 de catre: stelian
Este adevarat judecatorii judeca in functie de lege sau cel putin asa ar trebuii. Sa nu uitam insa,ca sunt si ei oameni si sunt influentati vrind nevrind de ce se intimpla in jur.

39

Publicat la: 27 iulie 2010 ora: 19:56:56 de catre: bmaria
dupa razboi multi viteji....avem un oras plin de prosti si de destepti.era frumos sa mergem toti la vot.si cei cu NU si cei cu DA.atunci am fi stiut precis in ce proportie sintem prosti si destepti.dar fiindca nu se stie precis,tind sa cred ca 87,33 sintem sigur prosti.

40

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 09:45:18 de catre: amatorul
Sunt surprins de usurinta cu care faceti judecati de valoare. Prezenta sau absenta intr-un anumit loc il puteti lua ca un raspuns. Mai exact, cred ca multi si-au dovedit nemultumirea fata de modul de organizare a referendumului, prin absenta la urne. Asa ca luati absenta la vot ca un "NU" referendumului, "NU" dezinformarii, "NU" intereselor mascate, "NU" politicienilor de sant, "NU" piritei (daca vreti). In rest, din modul de exprimare, nu cred ca sunteti abilitata sa etichetati pe cineva ca rost sau destept. Parerea mea. Cu respect, Daniel.

41

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 11:08:49 de catre: RARES
....daca as purta palarie cu siguranta mi-as scoate-o in semn de respect si admiratie pentru modul in care ai reusit sa anihilezi "niste " comentarii adresate celor 87% de baimareni : "idioti,nihilisti ,analfabeti ,semianalfabeti ,redusi mintal !" .....inainte sa fiu numit "idiot ,bla ,bla ,bla "respectivii "puisori " ar fi trebuit sa imi povesteasca despre cele mai grave boli pe care le-au dobandit baimarenii cu ocazia flotarii minereurilor cu ajutorul cianurii.....incidenta crescuta a mortalitatii in jud Maramres(Baia -Mare) s-a datorat unui praf numit dioxid de siliciu(boala se numeste silicoza si este incadrata in grade ca gravitate ) si plumbului din sange ca urmare a activitatii specifice judetului....minerit cu toate activitatile industriale tangente ....foarte multi ,posibil 60% din cei numiti "idioti " stiu ce inseamna un "desen pulmonar accentuat,fibroza ,cum arata o hala de productie ,o turnatorie,o galerie de subetaj ,sau un put....." ....pentru viitorul sanatos al copiilor vostrii "puisorilor " ar fi bine sa stiti ca eliminarea haldelor de steril (indiferent de contimut ) este vitala pentru oras,copii ,viitorii noi nascuti si implicit pentru voi,"puisorilor" .....ma bucur ca 13 % dintre baimareni sunt "destepti si cu mare responsabilitate fata de urbe " iar noi restu' astia care mai stim despre una,despre alta ,in dispretul vostru si al celor care au organizat respectiva actiune de rahat.....de rasu ' curcii suntem nici mai mult nici mai putin de ....87 % ! iar daca nu erau cadourile domnului pdl-ist randurile "dasteptilor " de Baia -Mare nu cred ca treceau de ...5 % !

42

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 12:44:17 de catre: iulian n.
Există ceva pentru care aţi merge să votaţi? CE? Sau pur şi simplu nu vă convine sistemul. Bănuiesc că aveţi şi soluţie alternativă, nu !?

43

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 13:33:12 de catre: h
ma omule eu cred ca faci parte din aia suparati ca nu a venit nimeni sa va dea macar doua kilograme de zahar pentru a vota.

44

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 14:20:36 de catre: crina
Vlasin e singurul care a facut ceva pentru Referendumul acesta. El a dus mai multa lume la vot cu tombola lui, decat toti ceilalti politicieni la un loc si decat toata presa si toate reclamele. Jos palaria, Vasile Vlasin !

45

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 14:59:07 de catre: RARES
....da mai h (igienica ) numai ca miza era mai mult de doua kile de zahar ,excursii "trestii-chestii " tu trebuie sa stii cel mai bine ....si pentru ca (...)(moderat)!

46

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 15:53:26 de catre: RARES
vrajeala 7 Publicat la: 26 iulie 2010 ora: 19:15:01 de catre: h eu cand am intrat cu sotia la vot...ne-a vazut...pe cand sa iesim era cu masa in mana...se pregatea sa plece fara sa ne mai bage in seama....era 19.30.. nu ar trebui sa dati nici un premiu...faceti discriminare...de ce nu au toti sanse egale? " ......acesta este comentariul lui h dupa care s-a "gandit " ca poate sa arunce cu moralitate si kilograme de zahar ! vai de mamuca ta ,d-le fomist ! p...

47

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 17:22:29 de catre: x
cei care nu au votat isi merita soarta!

48

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 17:58:02 de catre: h
esti ofticat rau...cred ca tu probleme mari...vezi sa nu te stresezi prea tare....sa nu dai in diabet....esti si tu unu de ala ce sta toata ziua la calculator si incaseaza ajutor social...ai timp sa te bagi in seama la toate comentariile....tu..si mai e un papagal...YO....ati invatat si voisa trnspirati la tastatura...

49

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 21:05:34 de catre: h
apropo...desteptaciune...ai auzit ca valoarea emisiilor plumb este in aer de 30 de ori mai mult decat limita admisa...deci nu te crede tu cel mai destept si nu mai da cu parerea in necunostinta de cauza.

50

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 22:50:46 de catre: stelian
Prea crezi ca le stii pe toate ,stii ceva dar cunostintele tale sunt vagi si lacunare ,atfel : 1), Silicoza este o boala datorata intradevar siliciului, incadrata la boli profesionale si de care sunt afectati EXCLUSIV cei ce lucreaza in subteran sau in cariere de exploatare a minereului NEFEROS. Iar fibroza este faza de inceput a acestei boli. 2).Aurul este extras din prelucrarea concentratului de plumb deoarece la acesta adera aurul in cadrul prelucrarii minereului prin metoda flotarii deci implicit prelucrarea haldelor de steril fie si prin metoda cianurarii implica prelucrarea concentratului de plumb . Dupa cum lesne iti poti da seama acest fapt face ca concentratia plumbului din aer la Baia Mare sa creasca din nou. 3) Eliminarea haldelor de steril nu este musai a fi facuta prin cianurare ,ele pot fi si ecologizate in alte moduri mult mai putin agresive pentru mediu. 4). Desi as putea sa-ti explic multe atit despre puturi ,galerii ,abataje ,rostogoale ca lucrari de exploatare a minereului cit si despre flotare si prelucrarea ulterioara a concentratelor dar nu vad ce relevanta ar avea in dezbaterea acestui subiect. 5).NU in ultimul rind as vrea sa-ti reamintesc de iazul cu cianuri de la Bozinta facut de Esmeralda ,se pare ca cei 87% din baimareni (pe care insist ai numi incontinuare si pe buna dreptate IDIOTI) trec cu mult prea mare usurinta peste incidentele provocate de ruperea acestui iaz ,incidente inclusiv internationale. Dupa parerea voastra (a IDIOTILOR) vad ca nu ar fi o problema sa prelucram azi haldele facute acum 20,30,40 de ani pentru a mai stoarce ceva din ele iar gunoiul rezultat (de data asta imbogatit cu cianuri ) sa-l depozitam pe un alt teren necontaminat inca . Poate credeti ca peste alti 30 de ani sa mai prelucram odata gunoiul de azi si sa mutam (gunoiul rezultat atunci ,poate imbogatit de asta data cu uraniu de ce nu) in alte parti. Chiar nu observati ca voi cei numiti IDIOTI (de mine cel putin ) sunteti penibili? Nu vedeti ca nu sunteti in stare decit sa va gasiti scuze mizerabile si in cazul tau si superficial documentate? Oare nu crezi ca o ecologizare bine facuta la acest moment este cea mai buna solutie oare nu crezi ca rascolind gunoiul ala (haldele)periodic ,de cite ori cite o companie mai gaseste cite o metoda de a mai scoate ceva din el este agresiva cu starea de sanatate a acestui oras? Crezi ca merita ? Cu cit aur s-a ales statul Roman din contractul cu Esmeralda? Cu ffffffffffffffffffff putin iti spun eu. Chiar daca s-ar fi ales cu zeci de tone ,unde se vad aceste tone in viata orasului asta ? Unde se vad aceste tone in viata romanilor in general? Repet sunteti penibili cei 87% si nu atit prin comoditatea .indolenta si ignoranta voastra ,cit mai ales cu inversunarea cu care incercati sa va gasiti scuze pentru acestea. Chiar fiind convins (tu) ca aceste halde trebuiesc prelucrate fie si prin cianurare ,nu crezi ca si acest punct de vedere trebuia exprimat ? 6). Nu inteleg care e nemultumirea cu organizarea referendumului ,eu de luni ma tot uit prin oras si am observat ca afise sunt in tot orasul fie rosii din partea psd,fie benere din partea primariei, eu am primit si un pliant in posta .Care e problema ca nu inteleg? Oare sa fie doar o alta scuza idioata ? Eu cred ca cea mai mare jignire adusa concetatenilor tai o aduci chiar tu . Desi voalat ii faci fripturisti spunind ca pe multi tombola i-a scos la vot. Repet sunteti penibili cei 87% si nu atit prin comoditatea .indolenta si ignoranta voastra ,cit mai ales cu inversunarea cu care incercati sa va gasiti scuze penibile si ilare pentru acestea. Chiar fiind convins (tu) ca aceste halde trebuiesc prelucrate fie si prin cianurare ,nu crezi ca si acest punct de vedere trebuia exprimat ? P.S.-Daca vei dori o detaliere a celor expuse aici, iti stau cu placere la dispozitie

51

Publicat la: 28 iulie 2010 ora: 23:04:17 de catre: amatorul
''SPUNE NU POLUARII'', imi repet acest slogan de fiecare data cand vad pliantele verzi purtate de vantul strazilor baimarene. Cum sa spun "nu poluarii" cand halda de pirita este marea noastra poluare, cum sa spun "nu poluarii" cand se arunca banii in vant pe referendumuri fara cauza, cum sa spun "nu poluarii" cand pe mine ma doare maseaua si politicienii incearca sa ma convinga sa ma tund ca astfel voi arata ca stiu ce vreau? Am spus "nu poluarii" refuzand sa ma numar printre cei care vor premiu de la dl. Vlasin.

52

Publicat la: 29 iulie 2010 ora: 09:39:16 de catre: y
dar cei care au votat ce soarta au? isi merita si ei soarta de pierzatori la tombola, saracii ... si saraci cu duhul destui.

53

Publicat la: 29 iulie 2010 ora: 12:11:48 de catre: Da Vinci
Baimarenii nu sunt constienti ca au ratat o mare sansa: de a scapa de poluarea cu plumb si cianuri, poluare care a dus la o medie de viata cu 10 ani mai mica decit in restul tarii! Vina este si a "capetelor luminate" din Primaria Baia Mare, care au facut o treaba in stilul mileniului 3 din Romania: hai sa fie facuta! Pentru un referendum cu o asemenea importanta, trebuia alocat o perioada mai indelungata pentru constientizarea baimarenilor, data aleasa total dezastruoasa (vara, perioada de concedii) si alte neajunsuri pe care nu are rost sa le mai enumar. Firmele mari din Bucuresti si miticii care trag sforile vor face bani la greu pe sanatatea noastra! Rusine organizatorilor referendumului si rusine celor care nu au fost la vot din lene, din plictiseala, din lipsa de spirit civic, din lipsa de viziune pe termen lung, din nepasare fata de concetateni, fata de genaretiile care vor urma si fata de natura.

54

Publicat la: 29 iulie 2010 ora: 19:44:29 de catre: RARES
...in timp ce eu incasez ajutor social si iti dau replici "pa net ", recunosc mai astept cate 1 kg ,hai 2kg de zahar cand se pune de-o votare dar nu fug ca milogul la vot cand stiu ca se dau premii cu nevasta de mana ,si mai scrii sa te faci de ras mai h ,mai ......recapituland modul in care" dvs "m-ati abordat d-le h ,pe langa ca sunteti doar intr-un continuu atac la persoana si mandru de votul familiei fara sa atacati subiectul ,inchei prin a va ura numai bine,mare grija-n trafic sa nu confundati haturile .....sper sa nu iti afecteze caruta si caii "de la bicicleta " emisiile de plumb " iar despre mine si "papagalul " de yo ,fi linistit ,inca ne descurcam si cu cei de "levelul " tau ......lu' stelica ii spun doar ca am citit primele 6 randuri de prostii,contradictii ca sa fiu convins cu cine am de a face.......imi stai la dispozitie ? ...cu taxiul sau chitara ?

55

Publicat la: 29 iulie 2010 ora: 21:25:59 de catre: stelian
Dupa cum spuneam ,va este greu voua "nemanevrabililor" sa va sustineti pozitia cu argumente care sa stea in picioare .Dupa cum spuneam va marginiti a cauta scuze jalnice pentru atitudinea voastra . Referitor la taxiu si chitara ce sa zic ? nu cred ca am timp de ele ,in tara asta trebuie sa mai si munceasca cineva altfel de unde ai lua tu ajutor social ?Crede-ma platesc taxe si impozite LUNAR catre statul Roman de cel putin 30 de ajutoare sociale Ce am mai observat eu la voi cei 87% e ca tare grozav stati la capitolul intuitie ,ba ati intuit ca Consiliul local voia sa va manevreze, ba tu dupa 6 rinduri ai intit cu cine ai de-a face . Eu cred ca in ambele cazuri te-ai cam inselat cel putin in ultimul sigur si am sa-ti spun si de ce. Treaba sta grozav de simplu .pina in 1994 am fost subinginer minier avin ca a doua specializare Prepararea minereurilor asa ca iti mai spun odata iti stau la dispozitie dar nu cu chitara si taxiu in schimb tu poti sa-ti aduci carnetelul sa iei notite pe subiectul asta si sunt convins ca pe multe altele inca, asa ca intre doua ajutoare sociale ,cind ai timp si nu mai ai frunze de taiat ,putem vorbi.

56

Publicat la: 30 iulie 2010 ora: 11:55:47 de catre: h
super punctul de vedere, felicitari.

57

Publicat la: 30 iulie 2010 ora: 17:07:36 de catre: RARES
....chiar nu mai doream sa-ti adresez nici un cuvant ,fac totusi o ultima exceptie ,pe puncte asa cum iti place tie d-le subinginer minier cu a doua specializare etc....1 votul s-a incheiat ,votantii au plecat acasa cu speranta in sufletel de un mic castig (vezi si cazul lui" has" ) 2 participarea la vot nu mai necesita nici un fel de comentarii ,s-a terminat ,s-a incheiat fie ca iti convine sau nu ,fie ca plangi si tipi la luna ca un cotoi in calduri 3 intuitia mea s-a adeverit si nu prea cred ca dvs d-le subinginer sunteti in stare (capabil ) sa imi dati notite ,posibil ,acesti prieteni ai mei "truditori in ale mineritului si prepararii cum ar fi : Dicu ,Hudrea ,Petrus ,Ciulavu ,Cosma ,Pop ,Avram ,Vlad ,Zoicas,Chioreanu ,Pintea ,Galca ....doar ca astia sunt ingineri si adevarati specialisti 4 expunerea mea a fost simpla si pe intelesul oricui ,flotarea minereurilor cu ajutorul cianurii nu a fost cauza imbolnavirilor si deceselor in randul maramuresenilor , 5 starea de degradare a unui individ se vede,se percepe dupa moneda batuta pe acelasi sablon , "mita electorala tradusa prin 2 kg de zahar , ajutor social ,frunze de taiat " ,ori "a pune botul " ,a te simti inferior din cauza gravelor probleme sociale care bantuie astfel de indivizi ,sau apelativul "atotstiutor " ,cadreaza cu amaraciune,neimplinire,saracie d-le subinginer .....indiferent de optiunea baimarenilor de a se prezenta sau nu la acest referendum ,un individ cu studii superioare, cu pretentii de a da lectii si notite nu face o masa atat de numeroasa de oameni -idioti ! cu bine Stelica

58

Publicat la: 30 iulie 2010 ora: 19:59:48 de catre: Rammstein
poluare e acum, cind sint zeci de tone de steril de pe care vintul aduce in oras otrava. ce sa zic, ne trezem noi mai destepti ca norvegienii sau altii. tipic romanesc, noi nu ne vindem tara, o falimentam !!!!

Adauga comentariul tau referitor la aceasta stire
Numele:
Subiect:
Comentariu:
DACA MESAJUL DVS. NU APARE IMEDIAT INSEAMNA CA E IN CURS DE VALIDARE.
Va rugam sa formulati comentarii civilizate, fara calomnii, injurii sau trivialitati. Nu instigati la ura, violenta sau acte de discriminare. Argumentati-va opiniile.
Respectarea regulilor va ofera garantia publicarii comentariului.
Va multumim
Atentie: Intreaga responsabilitate asupra mesajului trimis apartine in exclusivitate autorului.


Sondaj de opinie



[ toate anunturile imobiliare ] [ publica anunt gratuit ]

[ toate anunturile auto ] [ publica anunt gratuit ]

[ toate anunturile ] [ publica anunt gratuit ]

[ toate locurile de munca ] [ publica oferta ]